Zakelijke betalingen uit USA welke BR Bank

Discussie in 'Brazilië' gestart door borsjea, 6 nov 2014.

1. borsjea

borsjea New Member

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Het bedrijf waar ik voor werk krijgt met enige regelmaat betalingen vanuit de USA.
    Op dit moment hebben zij een zakelijke rekening bij Bradesco. Betalingen vanuit de USA naar een Bradesco rekening gaat erg omslachting, geld moet eerst worden overgemaakt naar een correspondent bank (Bank of america) en van daar uit gaat het geld naar de Cambio van Bradesco, na het nodige papierwerkt te hebben ingeleverd onvang je eindelijk je geld. Een proces die tussen de 3 en 12 weken duurt. Vaak gaat er wat mis met de overmaking en wordt het spul weer terug gestort.

onduidelijk of dit door het Amerikaans bank systeem komt, de Bradesco of het Braziliaaans banksysteem.

Wellicht zijn er mensen die beteren ervaringen hebben met de wat internationaler georganiseerde banken, dacht zelf aan de Citybank of HSBC die eigen kantoren hebben in Amerika. Hierbij is een sneller en eenvoudiger proces belangrijker dan een goede cambiokoers

2. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    HSBC laatste tijd geen problemen gehad maar bedragen waren dan ook niet schokkend hoog, ergens in de honderden euros.
    Men heeft sinds enkele jaren geen Casa de Cambio meer tussen zitten. Geld ging vanaf ABN-AMRO maar wel dezelfde tenaamstelling!

3. rob van riet

rob van riet New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dutch Man. Hebben jullie het over geld storten naar USA Of ook voor Ned? Hier betaal ik Tot 200 R$. Bij mijn bank HSBC voor taxa de cambiacao. x taxa administrativa. Of ik nu 1000 € of 100 € wil overmaken.

Gr Rob.

4. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar BR.
    Naar NL nog niet aan begonnen.
    Filiaal HSBC in mijn woonplaats doet dat niet, moet ik naar een grotere stad.
    Moneygram of was het Westernunion moet ik eerst rekening openen bij Banco do Brasil.
    En ik moet nog zoveel regelen dat dit onderaan het lijstje blijft.

5. borsjea

borsjea New Member

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Inmiddels is het ons gelukt om zonder corrspondent bank het geld te ontvangen.
    Via internet een IBAN calculator gevonden en de overboeking via IBAN laten verlopen, blijkt dat de betaling dan na zo´n 24 uur binnen is. Cambio bleef maar aansturen op het proces via de correspondent bank, waarschijnlijk om het geld langer in hande te houden.
    Proces om het geld op de daadwerkelijke rekening te krijgen is erg omslachtig, eerst werd alleen om een copie factuur gevraag, na dit te hebben opgestuurd werd er een contract gevraagd, hierna weer een extra formulier invullen grote bureaucratie die de Bradesco er op na houd. Geen idee of dit bij andere banken ook zo is

Deel Deze Pagina