Zelf rondreizen in Bulgarije

Discussie in 'Bulgarije' gestart door karlijnd, 22 jun 2009.

1. karlijnd

karlijnd New Member

Lid geworden:
    22 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vriend en ik willen dit jaar weer alleen een ticket boeken, om in het land van bestemming zelf te gaan reizen. Hotels, excursies e.d. willen we dus ter plekke regelen.
    Nu is Bulgarije één van de landen waar we eventueel heen willen.
    Mijn vraag is nu of het te doen is om zelf door Bulgarije te trekken. Is het veilig? Kun je makkelijk (én veilig) een auto huren? Hoe is het openbaar vervoer daar? Wat betaal je ongeveer voor een taxi? Wat kost een overnachting in een middenklasse hotel gemiddeld?
    Wat moeten we zeker zien?

Alvast bedankt voor je antwoord!

2. veerle

veerle New Member

Lid geworden:
    23 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan dit jaar met een groep naar Bulgarije (ook zelf georganiseerd). De taal maakt dit niet zo simpel, maar het is zeker haalbaar als je een beetje avontuurlijk bent. We zijn in november reeds op prospectie geweest en hebben dan een auto gehuurd (via Europcar in de luchthaven van Sofia zeker mogelijk). Het openbaar vervoer is zeer uitgebreid (overal al positieve reacties opgevangen daarover). De prijzen van taxi's vallen zeer goed mee, maar ik kan er niet meteen prijs op kleven.

Wat je zeker moet zien is het Rilaklooster, het Rilagebergte op zich is ook fantastisch (daar trekken wij 10 dagen door) en Plovdiv schijnt ook een héél leuk stadje te zijn net als de streek van Veliko Tarnovo.

Als je nog goedkope vliegtickets zoekt!? Wij hebben nog enkele vliegtickets over (van 18 tot 30 juli vanuit Brussel Charleroi naar Sofia). Ben je geïnteresseerd, stuur dan een mailtje naar veerle@ksj.be

3. Susanne Wildeman

Susanne Wildeman New Member

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Kaatje goedeavond

wizzzair vanuit dordmund heel goedkoop vaak nog geen 100 euro pp vlieg je op sofia
    voor de rest...
    sofia niet overslaan erg mooi qua cultuur musea
    verder inderdaad Veliko Turnovo is geweldig
    de botanische tuinen van Balchik da's incl het paleis en het stadje balchik is ook erg mooi en een heerlijk visrestaurant zit net onder het paleis
    even denken verder kan ik je ook als je van opgravingen houd ..

taxi gemiddeld 25 euro maar dan trek je een heel eind weg..
    Op het vliegveld kun je de prijs zien per km
    zijn speciale taxi's
    busvervoer en trein is echt waanzinnig goedkoop nog geen 50 cent met de bus da's dan stedelijk gezien en zou je van Sofia bv naar razgrad gaan da's 4oo km ong kom je op nog geen 30 euro ..

Of je veilig kunt reizen?
    Ja dat kan je ...geld kun je pinnen bij de automaat geen probleem!Of bij de bank!
    Hotels gemiddeld per nacht 20 tot zo duur je wilt dus valt reuze mee.

Nou mocht je nog vragen hebben ..
    een fijne vakantie toegewenst groetjes Susanne

www.bulgariandreamhouses.nl

Sveshtari

Thracisch graf; Sveshtari (1985)
    Het is gelegen in Noordelijk Bulgarije, dichtbij de stad van Isperih.
    Het graf stamt uit de 3de eeuw v.Chr. De decoratie van de begrafeniskamer is uitzonderlijk interessant, een uniek mengsel van kunst en architectuur

4. Susanne Wildeman

Susanne Wildeman New Member

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Sveshtari
    UNESCO Cultureel erfgoed

Thracisch graf; Sveshtari (1985)
    Het is gelegen in Noordelijk Bulgarije, dichtbij de stad van Isperih.
    Het graf stamt uit de 3de eeuw v.Chr. De decoratie van de begrafeniskamer is uitzonderlijk interessant, een uniek mengsel van kunst en architectuur.

dit miste nog !!

Deel Deze Pagina