zelfstandig reizen door Kenia en Tanzania (wie helpt ons?)

Discussie in 'Tanzania' gestart door janenanne, 31 jan 2011.

1. janenanne

janenanne New Member

Lid geworden:
    31 jan 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Mijn vriend en ik gaan 1 juli trouwen en willen als huwelijksreis graag 4 weken rondreizen door kenia en tanzania. Als afsluiter willen we graag 4/5 dagen uitrusten in Zanzibar.
    Wij hebben al zelfstandig door Brazilie en Mexico gereist, maar kunnen weinig info vinden of dit ook goed te doen is in Kenia of Tanzania. Er zijn veel reisorganisaties die allemaal georganiseerde groepsreizen aanbieden, maar wij houden niet echt van toerisme. Het liefst zoeken we een lokale gids die ons wil begeleiden tijdens onze reis. Luxe is voor ons absoluut niet belangrijk. We vinden het veel mooier om bij lokale mensen te verblijven. Hebben jullie tips voor ons? Alvast super bedankt! Groetjes

2. Big5safaritanzania.com / Lieneke Hagen

Lid geworden:
    15 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Anne
    Als eerste gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. En mag ik mezelf dan even voorstellen, mijn naam is Lieneke Hagen en samen met mijn Tanzaniaanse zaken partner runnen wij Big 5 Safari Tanzania.
    (www.big5safaritanzania.com)
    Kleinschalig maar met een schat aan ervaringen omdat wij, a) alleen safari's organiseren in Tanzania, dit is dus onze specialiteit en b)wij alleen werken met gekwalificeerde Tanzanianen die met hart en liefde hun land willen laten zien.
    Zelf rondreizen in Tanzania is redelijk te doen alleen als je de parken wilt bezoeken heb je een Tanzaniaanse gids nodig. Ook de mooie, authentieke plekjes vindt je niet als je met openbaar vervoer reist. Dit zijn verbindingen via de hoofdwegen en komen niet in het binnenland.
    Wij organisren geen groepsreizen, maar gewoon geweldige reizen per koppel, eventueel in een tent, wat een geweldige ervaring is om mee te maken, in je tent liggen luisteren naar het gebrul van de leeuwen. Je reist samen met een gids en een rive kok, niet luxe maar wel uniek.
    Dit kan ook in combinatie met lodges.
    Je kan mij altijd vrijblijvend bellen hierover, telefonisch kan je altijd meer kwijt dan in een mailtje. Geen verplichtingen of wat dan ook, gewoon even lekker kletsen over wat jullie willen en onze ervaringen daarin en weer even kletsen over Tanzania, mijn favoriet land.
    Je kan me bereiken op nr. 0547-383595 of mobiel
    06-55 56 59 60
    Groetjes Lieneke

3. liesje1982as@hotmail.com

Lid geworden:
    23 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi anne,
    Je kunt prima in deze landen zelfstandig reizen!
    Ik ben kort in Kenia geweest, doorgereisd naar Tanzania, daar een begeleider gevonden die een safari regelde (ik heb zijn email adres, hij kan je aan goede safari's aanraden)
    Daarna Dar es salam, maar kort geweest, en als afsluiter Zanzibar.
    De bussen reden redelijk op tijd evenals de boot naar Zanzibar. Terplekke alles geregeld dus.
    Geniet van jullie dag en van de reis!
    www.elizabeth-ontheroad.nl

Deel Deze Pagina