Zijn er Nederlanders in Goiania?

Discussie in 'Brazilië' gestart door Alex28, 26 dec 2011.

1. Alex28

Alex28 New Member

Lid geworden:
    26 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hi,

Ik ben Alex 28jr. Recent besloot ik alles op te geven in NL en naar het buitenland te reizen, er te wonen en te werken. Ben universitair afgestudeerd (Economie) en zoek een baan in Goiania of omstreken. Woon nu samen met mijn vriendin in Goiania.

Ik merk dat er bijna geen mensen zijn in Goiania die Engels spreken. Ik hoop daarom dat ik via dit site mensen kan ontmoeten die Nederlands spreken en die ook in Goiania verblijven.

Graag hoor ik van jullie.
    Alvast bedankt.
    Alex

2. paulgroenland@hotmail.com

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Alex, een grote stap, ik wens je veel succes. Uiteraard z.s.m Portugees leren en ik vrees dat je aan je titel niet zoveel hebt hier. Voor dezelfde baan staan de Brazilianen in de rij met dezelfde diplomas. Denk aan een eigen bedrijf en bouw snel een groot sociaal netwerk op. Doe marktonderzoek en kijk waar de mogelijkheden liggen. Wellicht heeft je vriendin goede contacten? Succes

3. Curitibano

Curitibano New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Alex,
    Meld je ook aan bij LinkedIn en kijk daar bij de groepen van jouw interesse bij je in de buurt

4. heejijdaar

heejijdaar New Member

Lid geworden:
    14 dec 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Alex,
    Mijn neef woont in Goiania en spreekt ook Nederlands. hij zou graag met je in contact te komen, om ook zijn Nederlands te blijven oefenen. Zijn moeder is nl Braziliaans en spreekt dus alleen Portugees. Waar in Goiania woon je precies en zou ik je e-mailadres mogen, zodat ik die aan hem kan sturen?
    Groeten

5. Wise

Wise New Member

Lid geworden:
    2 jan 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat grappig, ik zag vorig jaar nog een stelletje waarvan de jongen een Oranje shirt aanhad! Welk gedeelte van Goiânia woon je?

Als je de papieren niet hebt kom je moeilijk aan de slag in BR.

6. robert_heinsbroek@hotmail.com

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je niet helpen aan een baan want ik ben gepensioeneerd en woon hier zelf pas ruim drie maanden, maar ik woon in Vila Jardim Vitoria

7. Bekkie

Bekkie New Member

Lid geworden:
    14 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi ik ben Cor.
    Ik woon sinds December 2010 in Goiania.
    Wil je nog contackt met mij laat het dan even weten. gr Cor

8. Sanderz

Sanderz New Member

Lid geworden:
    12 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha misschien was ik dat wel met dat oranje shirt. In 2010 heb ik een tijdje in Goiania gewoond, maar mij beviel het daar niet zo, de dorpjes lagen mij meer en kwa werk was het heel moeilijk om iets te vinden. Inieder geval succes.

9. RonaldB

RonaldB New Member

Lid geworden:
    13 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik ben Ronald.

Volgende maand vertrek ik naar Goiania. Ik wil daar gaan investeren. Zijn er landgenoten die al ervaring hebben, mij advies kunnen geven en/of mij in contact kunnen brengen met een goede advocaat op dit gebied. Met oog op de visum aanvraag en het opzetten van een bedrijfje?

mvg, Ronald

10. piet v/d engel

piet v/d engel New Member

Lid geworden:
    22 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Ronald

Spreek en schrijf jij ook portugees?

http://link2brazil.com/rio-de-janeiro/

11. Maarten van Tilburg

Maarten van Tilburg New Member

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Neem vooral GEEN advocaat. Echt niet nodig.

Tenzij je iets wilt gaan doen dat eigenlijk niet kan. Zoals vast vertrekken als je het visum nog niet hebt geregeld.

Voor een bedrijf opzetten heb je een contador (boekhouder) nodig, en voor het visum moet je bij het Braziliaanse consulaat zijn.

12. Norbert Bruggeman

Norbert Bruggeman New Member

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo luitjes. Mag ik me even voorstellen. Ik ben Norbert Bruggeman, Nederlander, journalist en woon al bijna negen jaar in het onvolprezen Goiânia. Met dakje op de a. Mijn huistelefoonnummer is (0055 internaionaal) 62 (nummer van de staat Goiás) 36420149. Heeft iemand behoefte aan welke hulp dan ook, gewoon even bellen. Woon in São Judas, het noorden, op 20 minuutjes van het vliegveld af. Ben Manusje van Alles voor iedereen, weet waar Nederlandse Abrahams de Braziliaanse mosterd halen. Tot bels. Over wetenswaardigheden: zie mijn blog (http://brugje.blogspot.com)

13. EckyBrazzz

EckyBrazzz New Member

Lid geworden:
    22 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Nederlanders zijn er genoeg in Goiânia. Er is ook een clubje hier in de stad, die meestal in het begin van het jaar een paar keer samen komen (nieuwjaarsborrel), samen met konigingendag naar de ambasade gaan of af en toe iets organiseren.

Woon hier nu ook 9 jaar en in die tijd heb ik verschillende Nederlandse zien komen en gaan.

Waarschijnlijk wonen er nog veel meer Nederlanders die nog nooit van het Clubje hierboven gehoord hebben.

@Norbert : Ken je persoonlijk ook niet, maar lees graag je stukjes op je blog. Jammer dat je al een tijd niets hebt geschreven. Ik zal binnekort eens kontact met je opnemen.

14. robert_heinsbroek@hotmail.com

Lid geworden:
    30 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    @EckyBrazzz
    Heb je meer info over dit clubje in Goiânia?? Ik ken hier nederlanders die hier ook nog niet van hebben gehoord. robert_heinsbroek@hotmail.com

15. Rikbrasil

Rikbrasil New Member

Lid geworden:
    20 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo, wel wij zijn vorig jaar in december 2011 naar Goiania verhuisd, na twee maanden zijn we verhuisd naar Senador Canedo, kwartiertje van Goiania. Hier is er veel meer ruimte en mogelijkheden, in Goiania zijn alle lote's veel te klein. Ik zou het super leuk vinden om andere Nederlanders of Belgen te ontmoeten! Mijn e-mail is riksoenen@live.be
    Groetjes Rik en Cristina

16. latinha

latinha New Member

Lid geworden:
    29 apr 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zit nu even in nederland, maar woon in goiania, woonde er van 1993 tot 2000, en nu weer vanaf 2009.
    wij van dit "informele" clubje +- 30 nederlanders spreken zo af wen toe af voor een barbecue, of voetbal kijken, naar de ambassade etc.
    een leuk divers gezelschap !
    een aantal staan op mijn faceboek bij vrienden!
    mijn email : marc.ronald@terra.com.br

17. notwo

notwo New Member

Lid geworden:
    5 jun 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo ik ben benieuwd wie er nog in goiania is
    Gr Marc Klaassen

18. Dutch_man

Dutch_man New Member

Lid geworden:
    2 mei 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees al twee keer iets over samen naar de Ambassade gaan... Ik zie hier de lol niet van in of het is dat de ambassadeur in zijn kamer graag wiskeys schenkt aan landgenoten...

19. Dampoekill

Dampoekill New Member

Lid geworden:
    19 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Mijn naam is Bas uit Nederland en heb plannen om naar Goiania te gaan en eventueel te settelen. Zijn er nog Nederlanders/Belgen die het leuk vinden om contact te maken?
    Bastiaanvermaat@hotmail.com
    Gr Bas

20. nlingoiania

nlingoiania New Member

Lid geworden:
    6 dec 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Nederlanders in Goiania,

Zoekt er nog iemand een leuke en uitdagende baan in Goiania met goede verdiensten?
    Wij hebben een internet bedrijf, en zijn daarvoor op zoek naar Nederlanders en of Belgen die de Nederlandse taal goed beheersen..

Vereisten:

- Leeftijd tussen 20 en 40 jaar
    - Goede typevaardigheden (bij voorkeur blind kunnen typen)
    - Snel kunnen schakelen
    - Perfecte scfrijfvaardigheid Nederlands, redelijk in Engels, beetje Portugees is altijd handig.
    - Goede sociale vaardigheden

Wie bieden

- Een goede werksfeer
    - Een goed salaris, mede afhankelijk van prestaties
    - Alle hulp die jij nodig hebt om daardoor te komen tot goede prestaties
    - Werk uren in overleg

Heb jij in bovenstaande interesse of ken jij iemand die aan de vereisten voldoet,

Mail mij dan snel zodat we op korte termijn een kop koffie kunnen drinken en een en ander nader toe te kunnen lichten.

Met vriendelijke groet;

Sander

Stuur een email naar,

nlingoiania@hotmail.com

Deel Deze Pagina