Zomer dubai

Discussie in 'Dubai' gestart door go_to_daven2, 27 feb 2010.

1. go_to_daven2

go_to_daven2 New Member

Lid geworden:
    27 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!

Wij zijn van plan een vakantie te boeken in Dubai voor deze zomer.
    Nu lees ik overal dat het in de zomer in Dubai buiten gewoonweg geen 10 minuten uit te houden is van de hitte.

Is deze hitte te vergelijken met die van Egypte? Of is het werkelijk nog een stuk warmer/ondraaglijker?
    In Egypte hadden wij er eigenlijk geen last van, zeker niet aan de zee.

Iemand die reeds naar beiden is geweest, mag me zeker geruststellen/waarschuwen.

Alvast bedankt!

2. Sander

Sander Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    27 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Jo,

Ik ben zowel in de zomer in Egypte als in Dubai geweest. De hitte is in beide plekken echt verschrikkelijk. Ik weet niet waar je bent geweest in Egypte in de zomer, maar ik heb een hittegolf gehad in Luxor met temperaturen van rond de 50 graden, dat is echt smelten hoor. Het zelfde is van toepassing in Dubai in de zomer, temperaturen van boven de 40 graden zijn standaard en zelf in de avond koelt het niet af tot onder de 30 graden.

Ik ben ook in het naseizoen in Dubai geweest, veel beter! De keuze is aan jou, maar ik ga niet meer naar Dubai toe hartje zomer.

Groetjes Sander

3. go_to_daven2

go_to_daven2 New Member

Lid geworden:
    27 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je antwoord!

Ik kan enkel op vakantie tijdens de zomer.
    En Dubai wil ik écht eens gezien hebben, vandaar..

We zijn reeds 2 keer in Egypte geweest (Hurghada en Sharm el Sheikh), en daar hebben we heb toch goed kunnen uithouden. Het waren wel relaxe zonvakanties, dus we konden elk moment een duikje in het zwembad of de zee nemen. Dat scheelt wel hé.

Groetjes!

Jo

4. Sander

Sander Administrator
    Medewerker

Lid geworden:
    27 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ook een belangrijk verschil is de koele wind die eigenlijk altijd aanwezig is in Egypte afkomstig vanaf de zee. In Hurghada en Sharm is deze wind echt wel heerlijk in de zomer. Helaas is de wind in Dubai een stuk minder.

Ik wil je helemaal niet ontmoedigen hoor, ik zou m'n tijd in Dubai niet willen terugdraaien, maar het is alleen wat meer de airco opzoeken. Ik zou een trip de woestijn in ook overslaan in de zomer. Wat wil je met name gaan doen daar? Shoppen en uitgaan?

5. go_to_daven2

go_to_daven2 New Member

Lid geworden:
    27 feb 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    De malls willen we inderdaad zeker bezoeken.
    En uiteraard ook de megabuildings, kunstmatige eilanden, ..
    Maar zeker ook genieten (= niets doen :)) aan het zwembad/de zee.
    Uigaanders (in discotheken etc) zijn we niet echt, tenzij eens een cafeetje opzoeken.

En oja, is het te doen enkel het vliegticket te boeken en gewoon daar ter plekke een hotel te gaan opzoeken?

Alvast reeds bedankt voor je antwoorden, Sander!

6. Sammieee

Sammieee New Member

Lid geworden:
    27 mrt 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Jo,

Ik ben benieuwd hoe je het destijds in Dubai hebt ervaren. Was het echt zo warm?

Deel Deze Pagina