zwemmen met dolfijnen op tenerife

Discussie in 'Tenerife' gestart door Sophieke, 11 feb 2007.

1. Sophieke

Sophieke New Member

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij gaan inde herfstvakantie naar Tenerife en willen graag zwemmen met dolfijnen. Heeft iemand tips over waar je dat het beste kan doen? Graag hoor ik dit.

2. casmanga

casmanga New Member

Lid geworden:
    3 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    In het Aqua park Adeje is het mogelijk na afspraak met dolfijnen te zwemmen.
    Wel prijzig, zo'n 135 euro per half uur.

3. caba926

caba926 New Member

Lid geworden:
    23 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga elk jaar naar Tenerife voor mijn familie te bezoeken. Ik woon nu in België maar heb nog nooit met de dolfijnen gezwommen en dat is echt mijn droom.
    Kan iemand mijn een adres geven voor er naar toe te gaan als ik daar ben?
    Sara

4. edith

edith New Member

Lid geworden:
    26 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat het zo onwijs duur is, anders wist ik het wel

5. Frank Catry

Frank Catry New Member

Lid geworden:
    25 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Zwemmen kan niet met de dolfijnen. Al wie het anders zegt, belooft of er geld voor vraagt is een leugenaar of oplichter. En als u al iemand vindt die je naar de dolfijnen brengt in open oceaan is dit levensgevaarlijk. In heel beperkte getallen kunnen autistische kinderen zwemmen in het Loro Parque of Aqua Park met dolfijnen. Er zijn maandenlange wachtlijsten. Het beste wat kan is een boottrip naar de dolfijnen. Zie www.tenerifedolphin.com. Frank (www.tenerife-reisgids.be)

6. edith

edith New Member

Lid geworden:
    26 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt helemaal!
    Ik ben er net geweest en de dolfijnen zijn beschermd en wat men ook zegt het zijn lokkertjes...
    Je zou idd naar het Loro Parque of Aqua park moeten gaan, maar of je aan d ebeurt komt???

Maar de excusrie met de clipper op zoek naar dolfijnen is een echtte aanrader, ik heb heel veel gezien en de mooiste fotos kunnen maken (zie hier bij fotos)

7. rens

rens New Member

Lid geworden:
    13 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    lees hieronder jullie berichten..
    en ik moet echt zeggen dat je wel kunt zwemmen met de dolfijnen! heb hier namelijk nog foto's en film liggen van het aqua park waar wij zijn geweest, en heb samen met mijn vriend gezwommen met de dolfijnen.. echt een onvergetelijke ervaring. dus het kan wel alleen goed informeren want gaat in kleine clubjes..en het kost wat maar je vergeet het nooit meer. Bij ons is het nu 5 jaar geleden.

8. j.vannunen

j.vannunen New Member

Lid geworden:
    26 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je met dolfijnen wilt zwemmen, kan je het beste naar Curacao of - iets dichter bij huis- Malta. Ik heb in Malta met dolfijnen gezwommen en het was geweldig.

9. m.kip

m.kip New Member

Lid geworden:
    10 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom vraagt niemand zich af, is het wel zo verstandig om met dolfijnen te willen zwemmen!!! Laat de natuur toch een beetje met rust. Met een boot ernaar kijken is al een redelijke verstoring, maar nog aanvaardbaar (zelf ook gedaan).

10. noordeloos_wendy

noordeloos_wendy New Member

Lid geworden:
    20 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    heeeyy..

wy gaan in de meivakntie naar tenerife.. maar we willen met dolfijnen zwemmenn..

alleen .. ik weet niet waar en hoeveel het kost..

11. turboskelle

turboskelle New Member

Lid geworden:
    21 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    bij os net hetzelfde
    wij willen naar Tenerife en mjin vrouwtje wil ook met de dolfijnen zwemmen. kan iemand ons zeggen waar we terecht kunnen?
    wij zouden gaan in de herfst vakantie, dan is het er waarschijnlijk wat rustiger.

12. m.kip

m.kip New Member

Lid geworden:
    10 mrt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt jullie dus allemaal niks uit? Als je jezelf maar vermaakt. Ben blij dat er sinds kort een totaal verbod bestaat voor met dolfijnen zwemmen op Tenerife.

13. C�line

C�line New Member

Lid geworden:
    27 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook met Dolfijnen zwemmen in Tenerife!
    want dat is mijn droom al van toen ik 5 jaar was :)
    maar waarom zo tegen dolfijnzwemmen?
    wat is er mis met tussen dolfijnen zwemmen?...

14. Frank Catry

Frank Catry New Member

Lid geworden:
    25 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie mensen wijsmaakt, of aanbiedt, dat er met dolfijnen kan gezwommen worden in Tenerife is een oplichter of een waaghals. Het is bij wet verboden of mits vergunning. Meestal boekt u een dure vakantie en op het moment van de waarheid is ofwel de boot stuk, de kapitein ziek of de zee ongunstig. Meer uitleg hoeft hier niet.
    Zwemmen met dolfijnen in open zee, lees oceaan, is bovendien levensgevaarlijk. De oceaan waar (tussen Tenerife en La Gomera) de dieren zich ophouden is 6000 m. diep, donker water, koud en gevaarlijke stromingen. Niemand met zinnig verstand zou zijn kind daar te water laten.
    Je kan die speelse dolfijnen wel gade slaan van op boten waar volgens mij de beste boot de Royal Delfin is (www.tenerifedolphin.com). Die heeft ook een glazen bodem. Tijdens de 4,5 trip kan men nabij Masca in klaar en ondiep water zwemmen tussen vele kleurrijke vissen maar geen dolfijnen.
    Er zijn 2 plaatsen op Tenerife waar men kan zwemmen met dolfijnen in gevangenschap. Dit gebeurt tussen optredens door. Dit is het www.loroparque.com en http://www.aqualand.es/tenerife/ . Het gaat meestal om programma’s met autistische kinderen en ik heb al gehoord van wachttijden tot 5 jaar.
    Frank (www.tenerife-reisgids.be)

15. ingeborg_b_20

ingeborg_b_20 New Member

Lid geworden:
    29 jun 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil met dolfijnen zwemmen in tenerife wat moet ik doen??? en waar naartoe>>ik ga 20 aug/... ik hoor t heel graag

16. robbinschuchmann

robbinschuchmann New Member

Lid geworden:
    8 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij kunnen de mensen hier gewoon niet lezen?

17. alicehessink

alicehessink New Member

Lid geworden:
    13 sep 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    in het aqualand kun je NIET ZWEMMEN MET DOLFIJNEN.
    wel kun je ze aanraken en kunstje met ze doen!
    dit kost 60 euro
    wij zijn op tenerife geweest en ze hebben mij verteld dat er op tenerife geen mogelijkheid waar dan ook om met dolfijnen te zwemmen!!!!!!!!
    helaas

18. doorhof15

doorhof15 New Member

Lid geworden:
    25 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Even dit. wat heel leuk en leerzaam is in hardewijk in nederland kun je met dolfijnen in contact komen deze dolfijne moeten niks ze komen van zelf naar je toe je leert heel veel over de natuur ik heb dit zelf me gemaakt dit heeft mijn zelf een heel andere kijk gegeven hoe wij met de natuur om gaan .

19. van hoof

van hoof New Member

Lid geworden:
    12 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    nou, zal ik het even zeggen.
    je kunt inderdaad dolfijnen aaien en kunstjes doen, dit kost 60 euro. daarbij in de prijs zit nog 1 foto met een dolfijn terwijl je hem aait. voor wat meer geld kun je 3 foto's laten maken. die heb ik thuis.
    ik was met een groepje van 9 mensen. en was in de herfstvakantie, zat plek, geen probleem

20. cynthiaweening

cynthiaweening New Member

Lid geworden:
    8 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi, kon je dat van te voren reserveren? op hun website zie ik niets staan namelijk en ben bang als we daar zin dat er geen plek meer is..

Deel Deze Pagina