zwemmen met dolfijnen

Discussie in 'Brazilië' gestart door kwtialengko, 17 jul 2006.

1. arno@graansilo.nl

arno@graansilo.nl New Member

Lid geworden:
    18 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry Acarajé, als we dan toch gaan 'kommaneuken'.... heb niet gezegd dat het Hilton in Israël ligt, maar wel op loopafstand van Dolphinreef en dat is zo. En heb ook nergens gezegd dat Eilat niet veilig zou zijn. Ik vind het alleen een onaangenaam vakantieoord maar dat is persoonlijk zoals veel meningen op dit forum.
    En dat ik tonijn eet heb ik volgens mij ook nergens vermeld. En tenslotte ik kan niet blaffen....en doe daar ook geen poging toe.

2. pobrearie@hotmail.com

Lid geworden:
    4 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    @ arno

OK het is duidelijk.
    De therapie heeft blijkbaar dus niet 100% resultaat ;)

3. maartent@yahoo.com

maartent@yahoo.com New Member

Lid geworden:
    26 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb met belangstelling het volgende artikel gelezen:

http://www.amc.uva.nl/index.cfm?pid=819&uitgaveid=39&contentitemid=323&itemid=101

Het sluit prima aan bij de discussie op de dolfijntherapie.

Het heeft natuurlijk weinig meer van doen met de oorspronkelijke vraag.
    Een enkele keer zwemmen met dolfijnen is waarschijnlijk een grandiose ervaring, maar het is geen therapie.

Als blijkt, uit onderzoek, dat de therapie helpt, ben ik er geen principiele tegenstander van.
    Maar "zomaar", omdat het leuk is, is toch wat anders. Er zijn waarschijnlijk niet eens genoeg dolfijnen om aan die vraag te voldoen.

Hoe leuk ik het ook zou vinden, een paartje dolfijnen als huisdier houden is toch wat lastig te verwezenlijken.

4. eric.lornoy

eric.lornoy New Member

Lid geworden:
    22 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens,
    We dwalen af van de oorspronkelijke vraag:" Is het mogelijk om in BRAZILIË (het land dat wij zo goed kennen)tussen dolfijnen te zwemmen? En indien ja, waar?"
    We moeten oppassen dat we mekaar niet te veel gaan uitschelden noch beledigen. Dit zou het informatieve karakter van dit forum zeker benadelen.
    Mijn antwoord op deze vraag is: NEEN, tenzij u over zeer speciale info en een zeer gespijsde beurs beschikt.
    De forumbezoekers die in Brazilië wonen kunnen natuurlijk over recentere gegevens beschikken en mijn antwoord onmiddellijk van de kaart vegen. Daar hou ik rekening mee.
    Groeten
    Eric

5. janbak75

janbak75 New Member

Lid geworden:
    15 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    de dolfijnen bij pipa zijn kleine bruinvissen , familie van de flipper van tv dit is het zelfde soort als de zoals ze roepen de dolfijnen in lovina op bali ongetwijfeld zullen de grote dolfijnen ook in brasil zijn maar niet in pipa
    gr jan

6. abel.jakobs@home.nl

abel.jakobs@home.nl New Member

Lid geworden:
    3 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    huur s,morgensvroeg een bootje in forta, vaar vanaf de pier de zee op.dolfijnen genoeg!spring er in en beleef "t.

7. eric.lornoy

eric.lornoy New Member

Lid geworden:
    22 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ten minste klaar en duidelijke taal!

8. Angela_knuijt

Angela_knuijt New Member

Lid geworden:
    25 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    in pipa kun je idd elke dag dolfijnen spotten. Praia do madeiro, zo heet het strand waar ze vrijelijk in de natuur rondzwemmen. Super leuk om te zien.

9. alemmerman

alemmerman New Member

Lid geworden:
    26 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi ik wil heel graag met de dolfijnen zwemmen met mij zoontje van 7 maar ook echt ze aanraken en voelen en het liefst niet 12 uur in een vliegtuig en een beetje betaalbaar gr ans

10. maartent@yahoo.com

maartent@yahoo.com New Member

Lid geworden:
    26 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    @ansje:
    Heb je de postings gelezen of alleen de titel ?
    In jouw geval zou ik zeggen : het Dolphinarium in Harderwijk.

11. spartelrat

spartelrat New Member

Lid geworden:
    12 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    0
  12. hebtieniet@tiswat.nl

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dolfijnen aaien kan bij mij, tegen vergoeding, in het zwembad....

http://www.cineralpresentes.com.br/produtos_det.asp?cod_produto=1174

http://bp0.blogger.com/_yYgTKqpkHe4/R72LBlzPNXI/AAAAAAAAM1w/8mHUzUnR3fU/s400/Adão+Iturrusgarai-papai-golfinho-inflavel.jpg

13. bananinha

bananinha New Member

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Met dolfijnen zwemmen is gratis en kan je doen in het stadje “Novo Airão” en ligt op zo'n vijf uur rijden van Manaus ( binnenkomst via het kerkhof ) maar je kan er ook met de boot heen. Het is naat een replika van een opgegraven dinosaurus de enige echte atractie aldaar dus je wil ervoor zorgen dat je na het zwemmen ook weer gelijk kan vertrekken. Of je kan het dorp opnemen als korte stop in een wat langere bootreis vanaf Manaus. Er zijn daar wat grijze dolfijnen en een roze dolfijn die zich steevast in de rivier aldaar bevinden en waarmee naar hartelust gezwommen en gespeeld kan worden als je durft. Ze zijn uiterst tam en daar de rivier pikzwart is zul je ze pas opmerken als ze tegen je aanzwemmen of naar boven komen om vis te happen. ( De vis is niet gratis, maar kan je er kopen of zelf meenemen. )
    Novo Airão is een kleine bestemming met wat restaurantjes in het centrum en verder weinig bijzonders. Naast de enkele buitenlander vindt je er een hoop Brazilianen die het ook leuk vinden om wat directer contact met de dolfijnen te hebben. Het is een opkomende attractie en er zijn meerdere plekken / dorpen rond Manaus waar je dit kan doen. Als je het allemaal netjes verzorgd wil hebben. Het jungleresort Ariaú heeft in hun programma een reis naar een stuk rivier waar je ook met dolfijnen kan gaan zwemmen, Dit, uiteraard is niet gratis.

14. tropicana

tropicana New Member

Lid geworden:
    1 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dolfijnen zie je veel bij pipa.
    Het gekke is dat ik bij praia golfinho nog nooit een dolfijn heb gezien en praia do madeiro zie je ze bijna elke dag.

15. Frank

Frank New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk wel een beetje bizar op zich;Wie wil er nou zwemmen of zijn kind laten zwemmen met dolfijnen.Wat als die dolfijn er nou eens ff geen zin meer in heeft?Als het voor de dolfijn een irritant kind lijkt?De dolfijn gewoon z´n dag niet heeft?

Mensen die dat doen of toelaten moeten zich eens goed afvragen dat wanneer het mis gaat,ze niet de dolfijn de schuld mogen geven.

16. El Gato

El Gato New Member

Lid geworden:
    23 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit krijg je indien een vrouw ongesteld of zwanger is.

http://video.nl.msn.com/watch/video/dolphin-attracted-to-swimmers-crotch/1jh7m8fru

17. Guest30

Guest30 New Member

Lid geworden:
    28 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    komt het geluid van de dolfijn of het meisje

18. El Gato

El Gato New Member

Lid geworden:
    23 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is wegens het niet afdoende in kunnen houden van hun agressie dat zwemmen met dolfijnen wel eens uit de hand kan lopen zoals op Curaçao al schijnbaar een paar keer mis gegaan is. Daar wordt gezwommen met in het wild gevangen en gedomesticeerde dolfijnen welke in aanschaf goedkoper zijn dat in gevangenschap geboren exemplaren. In Brazilië is zwemmen met Dolfijnen in gevangenschap geheel verboden.

19. El Gato

El Gato New Member

Lid geworden:
    23 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijkst maak ik geen verschil tussen het rijden op een paard of zwemmen met een dolfijn. Je doet het of je doet het niet.

20. El Gato

El Gato New Member

Lid geworden:
    23 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Zanzibar heb ik in het Wild met ze gezwommen en in Playa Del Carmen(Mexico) in een zwembad en het was beide keren een heel indrukwekkende ervaring. Die bij Zanzibar het meest indrukwekkend zodra er tien of twintig dolfijnen met kids naast je zwemmen.

Deel Deze Pagina